Wysyłasz pracownika w delegację? Znajdź mu mieszkanie służbowe

Wysyłasz pracownika w delegację? Znajdź mu mieszkanie służbowe

Opis Oferty

Wynajem mieszkania dla firmy na cele mieszkaniowe to obecnie coraz powszechniejsza praktyka. Oferty całych apartamentów, jak również pojedynczych pokoi pracowniczych cieszą się popularnością zwłaszcza w większych miastach, takich jak Warszawa. Jak pod kątem formalnym i finansowym wygląda wynajem mieszkania dla pracownika w praktyce?

Masz zespół zaufanych specjalistów, którzy od lat pracują razem? A może rozwijasz swoją firmę, zwiększając obszar, na którym realizowane są usługi? Wysyłasz pracownika na kontrolę, szkolenie, delegację do innej filii? Zadbaj o pokoje pracownicze, które będą miejscem odpoczynku i bazą wypadową dla oddelegowanych fachowców. Zastanawiasz się, jaki standard będzie odpowiedni? W miastach typu Warszawa i okolice znajdziesz rozmaite hotele pracownicze, zlokalizowane w dobrze skomunikowanych dzielnicach, takich jak Ursus. Daje Ci to szansę na wynajem mieszkania dla firmy w założonym budżecie. Jeżeli okaże się, że masz do zakwaterowania większą grupę, alternatywą dla apartamentów mogą okazać się pokoje pracownicze.

Pokoje dla pracowników — w jakim standardzie?

Wynajem mieszkania dla firmy na cele mieszkaniowe nie jest obowiązkiem pracodawcy. Jednak podstawą do prowadzenia rekrutacji czy negocjacji z pracownikiem, który ma zostać oddelegowany do innego miasta jest właśnie zapewnienie i opłacenie mu mieszkania służbowego. Dbając o dobre relacje z podwładnymi, jak również o wizerunek swojej marki powinieneś celować w pokoje pracownicze w średnim lub wysokim standardzie. Najczęściej są one zlokalizowane w hotelach pracowniczych, które znajdziesz w większych i mniejszych miastach, przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jeżeli miejsce delegacji znajduje się w centrum, dobrą opcją będą dzielnice takie jak warszawski Ursus z rozwiniętą infrastrukturą i siecią komunikacyjną.

Lokalizacja jest ważna, a na co jeszcze należy zwrócić uwagę rezerwując pokoje dla pracowników?

  • Atmosferę — pamiętaj, że Twój pracownik oddelegowany do stolicy przyjeżdża tu pracować i odpoczywać. Domowy klimat uzyskasz najłatwiej, wybierając dla niego wygodne mieszkania służbowe.
  • Bezpieczeństwo — ogrodzony teren wokół hotelu pracowniczego oraz monitoring to gwarancja wysokiego standardu mieszkania.
  • Elastyczny czas pobytu —kilkudniowy audyt czy ekspresowe szkolenie? A może dłuższa inwestycja budowlana? Zazwyczaj im dłuższy pobyt tym niższa cena za wynajem mieszkania firmie dla jej pracownika.
  • Udogodnienia dodatkowe —Twoi podwładni na pewno docenią bezpłatny parking czy miejsce w garażu podziemnym.
  • Zaplecze gastronomiczne — pokoje dla pracowników nie zawsze posiadają kuchnię czy aneksy kuchenne. Dlatego warto zadbać, aby w najbliższej okolicy pracownicy mieli dostęp do baru serwującego smaczne i tanie posiłki.
  • Czystość i komfort — pokoje pracownicze w wersji ekonomicznej nie są luksusowe. Zawsze powinny być jednak czyste, schludne i wygodne. To miejsce, w którym Twoi podwładni relaksują się i zbierają siły do pracy.

Wynajem mieszkania firmie dla jej pracownika a podatki

Obecnie wynajem mieszkania dla pracownika jest praktyką coraz powszechniej stosowaną. Pracodawcy, którzy decydują się oddelegować podwładnego do miasta znajdującego się w znacznej odległości od miejsca jego zamieszkania, powinni także zagwarantować i opłacić mu mieszkanie służbowe. Pod tym pojęciem może kryć się zarówno hotel pracowniczy, jak również pokój dla pracownika. Wiąże się to z koniecznością uiszczania regularnych opłat za wynajem. Jak rozliczyć tego typu wydatki?

  • Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy o PDOF z podatku są zwolnione świadczenia, jakie pracodawca ponosi za wynajem mieszkania dla pracownika do kwoty 500zł miesięcznie.
  • Zastosowanie powyższej regulacji ma miejsce, gdy pracownik mieszka w innym mieście niż znajduje się zakład pracy,
  • Pracownik nie korzysta z podwyższonych kosztów uzyskania przychodów.

Jeżeli któryś z powyższych warunków nie zostanie spełniony, wówczas kwotę wynajmu należy doliczyć do miesięcznych przychodów pracownika i poddać ją opodatkowaniu.

Pokoje dla pracowników to częste i cieszące się popularnością rozwiązanie wśród firm wysyłających specjalistów czy fachowców na delegacje. Aby podróże służbowe przebiegały zgodnie z planem wybieraj taki hotel dla pracowników, który będzie gwarantował komfortowy wypoczynek, rozbudowaną infrastrukturę oraz dogodny dojazd do punktu docelowego. W Warszawie takim miejscem jest chociażby dzielnica Ursus, w której oprócz budynków mieszkalnych czy przedsiębiorstw powstają hotele pracownicze.